28.11.2012

Tallinn 1/3


Zakochałam się w tym mieście. Spędziłam tam cudowny tydzień z mężem i z poznanymi przez couchsurfing dziewczynami, które pozwoliły nam za darmo nocować u nich w mieszkaniu. Właśnie, czy znacie portal couchsurfing.com? Powiem wam tak, korzystałam z niego co prawda trzykrotnie, może to nie dużo ale jestem zachwycona, moja znajoma pół świata objechała z tym portalem. Wszyscy mówią, że nie stać ich na wakacje, co za problem. Darmowe noclegi za granicą i Polsce, są referencje, zdjęcia, znajomości, wszystkiego można się dowiedzieć, wykupujemy tani lot, umawiamy się na darmowy nocleg i wakacje gotowe. Darmowy nocleg wygląda w ten sposób, że jedziemy np. do mieszkania osoby, z którą się umówiliśmy przez couchsurfing, wcześniej już wiemy czy osoba oferuje nam osobny pokój z łóżkiem dla dwojga, czy kawałek podłogi i materac, ustalamy wszystkie szczegóły, od której do której możemy być w mieszkaniu, zdarza się, że dają klucze od mieszkania wtedy możemy błądzić po nocach po mieście i wrócić o dogodnej dla nas porze. Ja załapałam się w Estonii na 18stkę koleżanki dziewczyny, u której nocowałam, także zobaczyłam jak u niech wyglądają urodziny, zabrałą nas na zachód słońca nad Zatokę Fińską, ale o tym jeszcze będę pisać. W ogóle dla osób zdezorientowanych Tallinn to stolica Estonii, chociaż i tak spora część mieszkańców to Rosjanie.
Zdjęcia są pomieszane, np. ostatnie dwa są z wystawy kwiatów, na którą się załapaliśmy.

Bilety na autobus i tropic cola w wersji angry birds, mój mąż nie potrafił przejść obok niej obojętnie.


 Jeden z punktów widokowych, ajj przesiadywaliśmy tam dosłownie godzinami :)

 A ta latarnia uliczna bardzo mi się spodobała :)




 Tallin otoczony jest murami obronnymi i licznymi basztami. Ewidentnie jest to miasto średniowieczne, na prawdę oddałam mu serce i koniecznie chcę tam kiedyś wrócić.

Moja ogromna radość z tego, że dotarłam na wystawę kwiatów :)


Na koniec urocze siedziska, które znalazłam między kwiatowymi ekspozycjami, no i oczywiści musiałam na nich usiąść. Mam nadzieję, że podoba Wam się moja krótka relacja i 'pocztówka' z Tallina. Może kiedyś również zechcecie tam pojechać. To dopiero początek mam jeszcze dwie części zdjęć, z którymi baaardzo chcę się z Wami podzielić.
Miłego wieczoru :)

22 komentarze:

  1. Wszyscy gonią gdzieś na zachód Ameryka, Niemcy, Francja, a ja uciekam na wschód. Moim marzeniem jest odwiedzić Odesse :) Te kraje mniej popularne mają swój specyficzny klimat ;) w tym roku byłam w Bułgarii, 2013 celuję w Ukrainę, ale Estonie chętnie też bym odwiedziła ;) Mam nadzieję, że wyprawa się udała i czekam na więcej zdjęć ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. przeczytajac kilka slow o tobie uwazam,ze jestes strasnzie sympatyczna osoba;)
    Sama chcialam kiedys byc architektem wnetrz<3
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo dziękuję, cięszę się, że tak mnie odbierasz, bardzo mi miło :) ojjj ja również już od daawna chciałam być architektem wnętrz, nawet w szkole śmiali się ze mnie, że chodzę z muratorem a nie z bravo na zajęcia i mówili że sama jestem takim muratorem, z pewnością oddaje serce tej pasji :) pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

      Usuń
  3. Pięknie tam, nie dziwię się, że pokochałaś to miasto!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale genialnie! a Tallin to takie niedoceniane miasto, chyba przyjdzie czas aby je w końcu odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Tobie mogę obejrzeć w pigułce kawałek świata... Bo nigdzie nie byłam ( nie licząc Belgii ) :(

    obserwuje ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely!

    http://mysecretshopping.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam własnie, ze jest tam pieknie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. swietne zdjecia ;) zapraszamy do nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miasto wydaje się być piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nominuję Cb do Libster Award .
    http://klaudia12-klaudunia.blogspot.com/
    Pozdrawiam ! :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia :) Tak, najważniejsze to jest mieć prawdziwych przyjaciół, chociażby jednego który zawsze będzie, a nie wielu fałszywych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne zdjęcia myślę że miasto też:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. fotorelacja jak najbardziej się podoba, aż chce sie oglądać więcej i więcej tych zdjęć..
    ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale Ci zazdroszczę, aż miło się patrzy na takie żywe kolorki jak tak okropnie za oknem. I zazdroszczę tej coli z angry birds :D!
    także dodałam do obserwowanych :)
    glammoure.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjnie wyglądasz!

    Pozdrawiam:*
    Obserwujemy?;)

    http://linde-lo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Revel ist natürlich ein schönes Plätzchen, aber Sie waren unanfechtbar eine echte Augenweide dort, die Stadt erhielt für die Zeit Ihrer Aufenthalt eine einmalige und leider vergängliche Zierde! Die Stadt tut mir leid!Szkoda, że ​​prawie zapomniałrm polskiego...

    OdpowiedzUsuń
  17. The Colon Cleanse, otherwise known as farting where a mixture of spinach leaf essential oil
    and olive oil, garlic, onions, lettuce, and broccoli. It has nearly 15% more than grapes.

    My web-site ... Bowtrol Colon cleanse uk

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...