24.07.2013

"Pojechane podróże 2" recenzja

Będąc pod ogromnym wrażeniem książki "Pojechane podróże" zabrałam się za przeczytanie "Pojechane podróże 2" i nie zawiodłam się! :) Mimo, że druga część różni się od pierwszej, jest krótsza (201s.), co za tym idzie ma mniej 'pojechanych' opisów podróży (10 - ze względu na 10-lecie festiwalu Trzy Żywioły), to są to opisy na tyle wyjątkowe, że momentami robiło mi się głupio, z niewiedzy o tak istotnych osiągnięciach polskich Globetrotterów. Ta książka podsumowuje jedne z największych i najważniejszych dokonań polskich podróżników. 


Żeby nie zdradzać Wam całej książki, wybrałam 4 wspaniałych ( planowałam 3, ale nie mogłam się powstrzymać), czyli 4 rewelacyjne historie:

- 'Zdobywanie Amazonki', to historia mężczyzny, dla którego: rwąca rzeka, wciągające i śmiertelne wiry, wrogie plemiona, są jedynie atrakcją podczas akcji, nie stanowią przeszkody w osiągnięciu NIEOSIĄGALNEGO, czyli przepłynięciu, jako PIERWSZY człowiek na świecie, kajakiem Amazonki od źródeł do ujścia. Wiedzieliście, że to zrobił Polak? A kto? Piotr Chmieliński. Trzymająca w napięciu relacja to pierwsza "wspaniała".


- 'Yap, czyli Alamakota' pieniądz? Kto powiedział, że musi mieścić się w portfelu? Przecież może sobie grzecznie stać na wieki wieków gdzieś przy chacie, lub przy drodze, ważąc tony, przechodząc z rąk do rąk. Dodatkowo jest ozdobny i nade wszystko jest wartością samą w sobie. Na zdjęciu poniżej macie taki 'pieniążek'. W tej relacji poznacie ludzi i miejsca na Ziemi, które autor słusznie porównał do wrażeń pana Kleksa, polecam przenieść się razem z tą opowieścią w bajkowy a jednak realny świat :) P.S. Skąd ludzie biorą takie pomysły?!
 

- Syberia, niewiarygodne, że ludzie tam mieszkają. Autor przekazuje chyba najbardziej "pojechane ciekawostki z życia tych ludzi". Nie mogłam uwierzyć w to, że chorobę u dzieciaczka leczy się wystawiając je półnagie! na ponad godzinę na skrajny mróz! Inne ciekawostki są jeszcze mocniejsze, na samą myśl mam ciarki...


- Wyspy Wielkanocne, kojarzą się większości z nas z porozrzucanymi po polach posągami. Dlaczego nie uczą nas w szkołach historii ludzi, którzy jako pierwsi się tam zasiedlili, po jednej lekcji wszyscy do końca życia byśmy o tym pamiętali. W krytycznym momencie mordów na tubylcach, było ich zaledwie 111 !!! Są tak wyjątkowi, to co wypracowali, jakie mają tradycje, to wszystko niestety umiera, zostaje "sprzedawane', na szczęście zostali wpisani na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego. Rewelacyjna relacja, czytałam z zapartym tchem, w lekki sposób opisuje krótko i na temat, jakimi ludźmi byli a jakimi są, co się z nimi działo i dzieje. A jest źle... Bardzo polecam.


Książka, tak jak poprzedniczka składa się z odrębnych opowieści więc jak jakaś Was nie zaciekawi to możecie ją pominąć, ja jestem zachwycona po jej przeczytaniu, lubię czytać książki, które wnoszą coś do mojego życia, a tą można tak zakwalifikować. Na koniec cytat, który mnie ujął:

" Jeśli bez chwili przerwy jesteśmy na czymś skupieni, możemy się spalić i to bardzo szybko.[...]"
 Marek Kamiński "Odkryć swoją północ"

Proste a trafne, staram się do tego stosować. Miłego dnia kochani :) Widziałam, że książka jest dostępna w paru księgarniach internetowych, na pewno zainteresowani w mgnieniu oka ją znajdą :)

7 komentarzy:

  1. Hello from Spain: interesting book and pretty pictures. We keep in touch.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam podróżnicze książki,dlatego chętnie przeczytam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyspy Wielkanocne- fajne informacje ;)

    zapraszam: http://youbeefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie książki ;)
    I zapraszam do mnie
    Sylvia ❤:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Que lugares más bonitos para viajar !!!! quien pudiera !!!
    Besos
    Esperanza
    http://22carla1990nancybarbienenuco.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...