05.10.2013

Mała kolekcja książek Paulo Coelho

Tak, nie ukrywam, jestem uzależniona od książek Paulo Coelho. Mam jedną wadę, satysfakcję z przeczytania książki mam jedynie gdy ona jest moją własnością, kładę ją na półce i mogę do niej wracać kiedy mi się tylko zechce. Dlatego mam 6 książek, ze względów finansowych i czasowych. 6? Wiem, na zdjęciu jest 5, ale najlepsza książka, czyli "Alchemik" jest w rękach mojej babci, która chyba w ostateczności jej nie zaczęła czytać. Poszukuję zawsze książek tego autora w wakacje na 'stoiskach' z tanią książką, przeważnie uda mi się na coś trafić w granicach 9,99zł.

Moim faworytem, który wywarł na mnie największe wrażenie jest "Alchemik", czyli standard, który wiem że wiele osób przeczytało.

Drugie miejsce to 'Piąta góra' jest fantastyczną lekturą nawiązującą do religii chrześcijańskiej,  opowiada o Eliaszu prowadzonym przez Boga bardzo krętymi drogami, jest bliski śmierci, traci wiarę...Bardzo poruszająca książka, którą czyta się jednym tchem. Porusza głęboko tkwiące w nas emocje. Mnie uwiodła.

Trzecie miejsce to "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam..." Nie będę tutaj wiele zdradzać, ale jest miłość, są emocje, targające człowiekiem myśli, trafne i budujące przemyślenia. W ogóle myślę, że sukces Paulo Coelho tkwi w poszukiwaniu prawdy w prostych życiowych sytuacjach i najbliższych nam emocjach. Trafnie opisuje to co dla nas jest oczywiste, ale nad czym się dłużej nie zastanawiamy. Dlatego może dotrzeć do każdego, bez względu na wiek, obyczajowość czy styl życia. Ja trafiam na jego książki w przeróżnych domach, w których najmniej bym się tego spodziewała. Zawsze pytam właściciela, co o nich sądzi i każdy podkreśla jedno, że może odnaleźć w tych książkach samego siebie, utożsamić się z ich bohaterami.

Książka, która mnie męczyła to: "Być jak płynąca rzeka". Nie mogłam przez nią przebrnąć. Była dla mnie za mało spójna a myśli w niej podkreślone, były mi już znane z innych książek tego autora.

Na deser dodałam zdjęcie mojej "córy", pełnomocnego członka naszej rodzinki, czyli naszej kotki, zwanej Mia :)



11 komentarzy:

  1. Hello from Spain: your cat is very cute. I also read the work of Paulo Coelho. I love his writing and the topics he writes. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  2. matko kochana ta kotka jest przeurocza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię jego książki. Niezwykle inspirujące!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam czytać :) ale nie czytała nic tego autora :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulo Coelho, muy buen escritor, buenos consejos !!!
    Besos
    Esperanza
    http://22carla1990nancybarbienenuco.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  6. swego czasu miałam faze na twórczość Coelho..
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  7. na prawdę dobre książki! przeczytałam całą serię :)

    zapraszam do nas na konkurs!
    http://sislovefashion.blogspot.com/2013/10/urodzinowa-niespodzianka.html

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...