25.02.2015

Jak skrócić rękawki bez maszyny?

Ponieważ moja dresowa sukienka w długim rękawkiem bardziej wyglądała na pidżamę niż na sukienkę, postanowiłam skrócić jej rękawki do długości 3/4 i przy okazji zaprezentować Wam jak w łatwy sposób możecie to zrobić samodzielnie bez użycia maszyny do szycia. Nie da się ukryć, że jest to czasochłonne, jeden rękawek skraca się około 1 godziny (przynajmniej mi tyle zajęło), to dla osób które lubią robótki ręczne będzie to świetna zabawa. 


1. Musimy wymierzyć o ile chcemy skrócić rękawek. Ja dodatkowo skracam go w taki sposób aby miał wywinięcie na wierzch. Mierzę "sukienkę" wywijam rękawek na odpowiednią długość, zaznaczam ją szpilką i zdejmuję sukienkę. Następnie oceniam jakie szerokie ma być wywinięcie, moje ma 3 cm, więc do 3 cm dodaję 0,5cm do podszycia pod spód, po to aby rękawek się nie pruł. jak już wszystko wymierzyłam, pozaznaczałam szpilkami, to wywijam rękawek i odcinam nadmiar materiału. Po odcięciu ponownie wywijam go zgodnie z tym jak powbijałam szpilki.



2. Ściętą krawędź wywijam zgodnie z założeniami na 0,5cm do środka i za pomocą igły z nitką :) delikatnie, malutkim ściegiem prostym zaszywam, ale nie na wylot do środka rękawka tylko na wylot z wywinięciem - tak jak trzymam to na zdjęciu poniżej palcami. Dobierzcie dobrze kolor nici, ja wybrałam jasno szarą, żeby nie była widoczna. 

3. Tak się prezentuję od wewnątrz wywinięcia po przeszyciu.

4. Tak się prezentuje od zewnątrz wywinięcia po przeszyciu.

5. Teraz coś co uwielbiam, czyli taśma do klejenia tkanin na gorąco, do kupienia bez problemu na allegro. 

6. Wkładam docięty kawałek taśmy pod wywinięcie rękawka i zaprasowuje żelazkiem. 

7. Tak się prezentuję rękawek po zaklejeniu na gorąco. Można tak już pozostawić rękawek jednak ja go jeszcze dla bezpieczeństwa podszyję.

8. Podszywam wywinięcie na samym zakończeniu, po to aby wzmocnić rękawek i zapewnić mi trwałość. Oczywiście podszywam je na wylot od zakończenia wywinięcia do środka rękawka. I gotowe.

9. Tak się prezentuje gotowy, skrócony rękawek :).

2 komentarze:

  1. Jeszcze nie miałam do czynienia z taką taśmą.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam wolę zrobić to na marzynie, bo wiem że będzie to mocne
    zapraszam do mnie, skomentowałam i liczę na to samo http://iamemilias.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...