01.06.2015

Mężczyzna, który zapomniał o swojej żonie - recenzja

Witajcie kochani!

Wiem, że dawno nic nie wstawiałam z recenzji książek, dlatego mi wybaczcie, ale nie zawsze mam ochotę na czytanie książek. Jak to się mówi, muszę mieć natchnienie. ;)
Po długiej przerwie czas na nową recenzję. Gotowi? :)


Tym razem mam dla Was do zaoferowania coś z gatunku komedii. Jest to książka Johna O’Farrell „Mężczyzna który zapomniał o swojej żonie”. Prawda że intrygujący tytuł? 
Sięgnęłam po tą książkę głównie z tego powodu, że zaciekawił mnie tytuł. Poczytałam trochę w internecie opinii na jej temat i doszłam do wniosku, że warto poświęcić parę groszy na tą książkę.
I tak o to książka Johna trafiła do mojej kolekcji.


"Mężczyzna który zapomniał o swojej żonie, to zabawna, poruszająca i chwytająca za serce historia mężczyzny, który w niewytłumaczalny sposób stracił swoją pamięć. Główny bohater Vaughan dostał amnezji. Wiele mężów zapomina o różnych sprawach, o rocznicy, o ważnym spotkaniu żony, o odebraniu prania, ale Vaughan zapomniał że w ogóle ma żonę. Kiedy odkrył ją na nową, okazało się że są w trakcie rozwodu. Vaughan zrobi wszystko żeby cofnąć czas i dostać drugą szansę od losu."

Powiem tak, pochłonęłam książkę z czystą przyjemnością. Napisana z dużym poczuciem humoru, co akurat u mnie bardzo się ceni. Nie raz pojawiał się uśmiech (a wręcz i niekontrolowany śmiech) na mojej twarzy. Za kurtyną dużej dawki humoru kryją się jednak głębokie przemyślenia dotyczące relacji międzyludzkich, zdolności do wybaczania i kompromisu oraz gotowości do zmiany. Taką fugę dysocjacyjną, której doznał główny bohater, przydałaby się w niejednym związku ;) Pomimo, że koniec jest raczej przewidywalny to całość czyta się z ciekawością i dużą dozą sympatii dla bohaterów.
Z chęcią przeczytałabym więcej takich lekkich, pełnych pozytywnego humoru pozycji książkowych. Potrzeba mi było takiej książki! 

Moja ocena w skali od 1-10 to … 9. :) (jedyne co było wiadome to zakończenie, dlatego jest 9).

Pozdrawiam i do napisania!
Weronika



2 komentarze:

  1. trzeba będzie w wolnej chwili przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się naprawdę zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...