18.07.2015

Co pierwsze wprowadzać do diety niemowlaka? Owoce czy warzywa?


Usłyszałam świetną teorię, że zdecydownia lepiej na początku wprowadzać warzywa, ponieważ owoce są słodkie i jak dziecko pozna ich smak, to warzyw nam po prostu nie zje, bo są mniej smaczne i mniej wyraziste. Przeczytałam wieeele artykułów, rozdziałów w książkach na temat żywienia niemowlaków, dopytywałam lekarzy. Wszystko było zgodne co do tego, że startujemy od warzyw, jednak kolejne pytanie brzmiało:

Od jakiego warzywa zacząć?

Tutaj 90% artukułów wskazało marchewkę. 10% wskazało dynię. Ponieważ sezonu na dynie nie mamy, postawiliśmy na marchewkę.


Jak przygotować marchewkę dla niemowlęcia?

To banalnie proste, wystarczy ją umyć, obrać, pokroić w talarki i ugotować w wodzie (bez żadnych dodatków!) Po ugotowaniu zmiksować, jak jest za gęsta to dodajemy odrobinę wody z gotowania marchewki i rozrzedzamy papkę, ja dodatkowo przetarłam ją jeszcze przez sitko :).

Ile podać dziecku za pierwszym razem marchewki?

Niewiele, wystarczą 3 łyżeczki, choć może się okazać, że nawet tylu nie zje, bo nie wie jak się je, więc większość wypycha językiem z buzi, trzeba być wytrwałym i powolutku uczyć dziecko jedzenia z łyżeczki. Nie należy dawać za piewrszym razem więcej niż 3 łyżeczki, ponieważ dziecko może mieć reakcję alergiczną na każdy nowy produkt. Dlatego wprowadzając nowe produkty do diety niemowlaka, należy podawać je pojedynczo, w niewielkiej ilości i obserwować czy są jakieś zmiany skóry, w kupce lub zachowaniu dziecka. Ja planuję wprowadzać jeden nowy produkt co 4 dni :) Gotowi? No to do dzieła.

Jak u nas wyglądała reakcja na marchewkę?

My się do tego przygotowaliśmy, w końcu to wielkie wydarzenie dla rodziców:). Ustawiliśmy kamęrę i wszystko nagraliśmy! :) Mała dwa razy zrobiła skwaszoną minę, alę tak poza tym dzielnie walczyła i drugiego dnia już sama otwierała buźkę do karmienia! Co zresztą widać na pierwszym zdjęciu. Długo czekaliśmy na ten dzień, ciekawość nas zżerała i już za nami. Jesteśmy dumni z naszego malucha, że dzielnie wkracza w świat "dorosłych" jedząc powolutku to co my!


1 komentarz:

  1. Ja swoim dzieciom najpierw wprowadzałam warzywa potem owoce. Marchewkę uwielbiają.

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...