20.10.2015

katar u niemowlaka - jak sobie z nim radzić


Mamy za sobą jeden epizod 2 tygodniowego kataru z dławieniem się spływającą z nosa wydzieliną. Był to dla nas stresujący i wyczerpujący czas, ponieważ Lilcia przez katar nie mogła spać w nocy, krzyczała, płakała, ja co chwilke wstawałam żeby odciągać jej katarek. Niestety mieliśmy pecha i dopadł nas w niedzielę, a że to był pierwszy katar połączony z kaszlem wywołanym wcześniej wspomnianym dławieniem się spływająca po gardle wydzieliną (a nie wiedzieliśmy, że to od tego) to wezwaliśmy lekarza do domu. Liliana miała wtedy zaledwie 2 miesiące, a zaraziła się od nas. Mąż wrócił chory z pracy, zaraził mnie a na koniec jak my już wyzdrowieliśmy Lilka była chora. Lekarz dał nam świetne wskazówki, w sumie niewiele więcej można u tak małego dziecka zrobić. Wszystko Wam dzisiaj opiszę, mam nadzieję, że komuś pomogę! :)



Sposoby na katarek u niemowlaka:


1. Inhalacje z soli fizjologicznej. Ja nie wyobrażam sobie nie posiadać inhalatora. Dzięki niemu dziecko może złapać pełen oddech, bo pięknie odtyka nosek. Lekarz zalecił mi wlewanie soli fizjologicznej do specjalnie przeznaczonego do tego pojemniczka od inhalatora i robienie jak najczęściej chociażby 30 sekundowych inhalacji. Nam to zawsze pomaga, poza tym mojej córce się to podoba :).
2. Do odciągania katarku można użyć jednej z trzech moich propozycji:
   - gruszka do noska dostosowana do wieku dziecka - jest przydatna do odciągania pojedynczych 'egzemplarzy' z noska, przy mocnym katarze nie zrobimy tego dokładnie,
   - dokładniejsza jest Frida - odciąga się katar aspiratorkiem, którego jedną końcówkę wkładamy do ust a drugą do dziurki od nosa i siłą naszego zasysania odciągamy katarek. Jednak jak sam lekarz słusznie zauważył, wciągamy bakterie do gardła i ja właśnie po używaniu go rozwaliłam sobie gardło...
   - najlepszy jest KATAREK - aspirator do noska podłączany do odkurzacza, jest rewelacyjny, lekko lecz w równym tempie zasysa katarek z nosa, wystarczy 5 sekund w każdej dziurce i katarek odciągnięty, to jest rewelacja, polecam!
3. lek dostępny bez recepty, któy poleciła mi Pani doktor dla 2 miesięcznej wtedy Lili to krople do ust Fenistil - tu nie będę nic pisać, podpytajcie farmaceutę, ja go podawałam,
4. Witamina C w kropelkach podawana w ilości zaleconej przez lekarza. 


Ja zwalczałam katar wedle zaleceń lekarza w ten sposób. Jestem z nich bardzo zadowolona. Polecam :).


3 komentarze:

  1. Hello from Spain: great tips. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  2. Nam lekarz jeszcze zalecił wodę morską, ale taką, na której jest napisane hipertoniczna (hipertonic itp.). A co do aspiratora, to uważam, że w domu i tak muszą być dwa: jeden do odkurzacza, a drugi klasyczny. Nie wyobrażam sobie, że na wakacjach biegam w nocy od pokoju do pokoju i szukam odkurzacza (jakoś nie mam w zwyczaju zabierać go na wakacje). Są na rynku dostępne aspiratory z jednorazowymi filtrami, by nie łapać drobnoustrojów od dziecka.

    OdpowiedzUsuń

Thank you for comment :)

Bardzo dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...